رستوران مک دونالد که بزرگترین رستوران زنجیره ای در جهان(حدود 26000 شعبه در حدود 120 کشور جهان) می باشد؛ معمولا علاوه بر محصولات ثابت خود همانند: همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه ونوشابهها،غذاهایی دیگر رانیز که متناسب با ذائقه مردم محلی است عرضه می کند.
در سالیان اخیر طراحی هایی که این رستوران در نظر گرفته است مک دونالد را از یک رستوران مجردی به یک رستوران خانوادگی و مخصوصا متناسب با بچه ها تبدیل کرده است .در شعبه جدید فرانسه نیز این نکته مشهود است.شرکت مکدونالد که دفتر مرکزی آن در در اوک بروک، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا واقع شده برای طراحی شعبه جدید در فرانسه از معمار فرانسوی پاتریک نورجت (Patrick Norguet) استفاده کرده است.
طراحی داخلی شعبه مک دونالد در کشورهای اروپایی شامل دامنه و محدودیت های فنی و جامعه شناختی است که تغییرات طراحی کوچکی را شامل می شود. طراحی شعبه فرانسه با یک هدف انجام شده: فست فودی برای خانواده. این اقدام در جهت بازگشت به سنت و شیوه کار گذشته مک دونالد انتخاب شده است.
سیرکولاسیون و پلان شعبه فرانسه به نحوی است که اکثر مشتریان به صورت گروهی غذای مورد علاقه خود را صرف کنند. پاتریک نورجت با تعبیه متریال های ساده و مدرن اعم از چوب، MDF، و شیشه سعی داشته تا فضای آشنا و سنتی رستوران های دنج را به فست فودی مدرن منتقل کند.
تمام امکانات مدرن اعم از اپرتور دیجیتال سفارش غذا در این شعبه هم وجود دارد. فقط مبلمان و VIP به گونه ای دیگر در قسمتی مجزا تعبیه شده اند. مبلمان و المان ها هم به نگرشی مینیمال و زیبا برای یک فضای پرتحرک طراحی شده و به خوبی با کلیت فضا همپوشانی شده است.