تبدیل پناهگاه جنگ جهانی دوم به یک موزه هنرهای جنوب شرق آسیایی در برلین

معمار جان پاوسون

به وسیله محمدامین

طراح معمار جان پاوسون یک پناهگاه مخابراتی جنگ جهانی دوم به یک موزه هنر و اثاثیه در منطقه کرویزبورگ برلین تبدیل کرده است.



کلکسیون فویرل یک موزه خصوصی است که میزبان هنرهای معاصر ،.اثاثیه های سلطنتی چینی و مجموعه هنرهای باستانی آسیای جنوب شرقی است.



نخستین طرح پاوسون در برلین فضاهای نمایشی منش شخصیتی و مینیمالیستی معمار را به نشان میدهد.
پاوسون میگوید:سخت است که به مکان هایی فکر کنیم که بیشتر از طریق فضا و جو محیطیشان دیده شوند تا این اشیای باستانی.


بسیاری از این مسائل به شاخه مهندسی معماری تعلق دارند که بعدها به هنر مینیمالیستی تغییر یافته است."دنالد جاد"
وی همچنین افزود: من از ابتدا میدانستم که وقتی مکان را ببینم اولین بار است که چنین تجربه احشایی جرمی داشته باشم که تا آنجا که ممکن است چنین حسی را ایجاد کند.



قطعات مجسمه ها و اثاثیه ها که متعلق به قرن هفتم تا سیزدهم هستند کنار کارهای هنری معاصر که متعلق به هنرمندهایی نظیر آنیش کاپور است قرار گرفته اند.
دو محوطه ابتدایی نمایش در طبقه همکف و زیرزمینی به مساحت ۶۴۸۰ متر مربع قرار گرفته اند.
کنار آنها محوطه دیگری که برای نمایشات موقت است قرار دارد.در طبقه زیر زمین سه اتاق مضمونی وجود دارند.۱- اتاق صدا ۲- اتاق دریاچه ۳- اتاق بخار



هر چندکه قسمت های اصلی ساختمان در امسال زودتر گشوده شدند ولی این قسمت ها در نیمه اول سال ۲۰۱۷ شروع به کار خواهند کرد.
دو پناهگاه در محدوده زیرزمین به هم متصلند که در ان جا به علت کهنگی ستون های بتنی و سقف در معرض ترک خوردن هستند.



اینجا از بازدیدکنندگان اتاق صدا خواسته می شود تا هنگام ورود موبایل هایشان را از خود دور کنند.این اتاق با صداها و سکوت های مینیمالیستی به وسیله آهنگساز آمریکایی جان کیج اشباع می شود که به بازدیدکنندگان کمک کند تا روی اشیا تمرکز کنند.
اتاق دریاچه منظر غیر عادی از دریاچه را در طبقه پایینی ساختمان نمایش می دهد.این آب مصنوعی به منظور گرمایش موزه با پمپ های ژئوترمال گرمایی که گرما را از زمین انتقال می دهد استفاده میشود.
اتاق بخور اهمیت مراسم بخور باستانی چینی ها را یادآوری خواهد کرد.


یک نظم روحی به وسیله جذب انرژی از رایحه های خوشبو که در ان کسی ذهن و بدن دیگری را میخواند.
پاوسون میگوید:تمام تلاش ها متمرکز شده تا سطوح بکری را ایجاد کنند که هرگز با اینجا متناسب نخواهد بود.
در عوض این یک پروسه آرام و هدفمند است -مجموعه ای از اصلاحات جزئی و مداخلات که که کیفیت فضای یاد شده را افزایش دهد - بنابراین در اینجا همه توجهات معطوف به هنر است.



مداخلات به شکل کاملا هدفمندی در کمینه خود نگه داشته شده اند. همیشه راه هایی که در آن طبیعت انسان و گذر زمان نشانه هایش را روی ساختمان ها گذارد ارزشمند هستند. به جای حرکات بزرگ تلاش ها به مسائل ظریف معطوف شده است .،روایت فضایی از طریق گالری ها ،روی کیفیت نور و روی سایر مواجهات حسی تمرکز شده است.

دیدگاه ها
پدید آورنده

مخفی

ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید. پسورد جدید به ایمیل شما ارسال می شود

بازگشت به بخش قبل

بستن
شروع بخش های دیگر آرچی پلاس ارتباط با ما